Wednesday 3 June 2015

Vitamin pertama di dunia

Yah... seperti yang dijanjikan, hari ni kita cerita pasal Vita-Lea. Vitamin yang pertama di dunia ini dicipta oleh Dr. Forrest C Shaklee 100 tahun yang lalu. Nama asalnya adalah Vitalize-Mineral yang disingkatkan kepada vitamin (yang diguna pakai oleh semua orang sehingga kini).


     

Vita-Lea mengandungi 28 vitamin dan mineral yang penting untuk keperluan tubuh badan seperti yang disarankan oleh RDA. Mineral yang terkandung di dalam Vita-Lea mudah bertindak balas dengan protein untuk diserap dengan pantas oleh usus kecil. Setiap biji Vita-Lea disalut spirulina dan merupakan vitamin yang sangat pantas larut dalam air. Oleh yang demikian ia juga mudah terlarut di dalam perut anda dan diserap oleh badan dengan segera dan memberikan tenaga dengan pantas.


Kalau nak senaraikan kebaikan setiap satu vitamin dan mineral yang terdapat dalam Vita-Lea ni, boleh jadi entri panjang macam nak buat thesis, so saya ambil vitamin dan mineral yang penting-penting saja untuk dikongsikan bersama ;

Biotin - membantu badan menghasilkan tenaga dari protien dan lemak
Vitamin D - menyokong penyerapan kalsium untuk tulang dan gigi yang sihat
Beta Karotena - meningkatkan kesihatan mata, kulit dan sistem imunisasi
Vitamin E - menyokong kesihatan sekular dan meningkatkan kesihatan hati, usus dan fungsi imunisasi
Kalsium - menyokong kekuatan tulang, urat saraf dan otot
Magnesium - menyokong kekuatan tulang, otot dan membantu dalam mengekalkan tekanan darah normal dan denyutan jantung

Secara kesimpulannya, antara kebaikan Vita-Lea adalah ;

-pemberi tenaga dan menguatkan mental supaya lebih fokus
-nutrisi yang lengkap
-meningkatkan metabolisma
-melambatkan proses penuaan
-menggalakkan pertumbuhan sel baru, rambut, otot, kulit dan kuku
-menyeimbangkan hormon
-untuk kesihatan tirod
-melindungi buah pinggang, jantung dan hati
-menigkatkan imun badan

Selain daripada itu, kajian klinikal telah membuktikan dengan pengambilan Vita-Lea selama setahun akan mengurangkan risiko untuk jatuh sakit sebanyak 65%.

Hah. Banyak betul kebaikan Vita-Lea ni. Tunggu apa lagi ? Kalau nak sihat jangan bertangguh-tangguh. Hubungi saya untuk keterangan lanjut, ya?

p/s :
-Individu yang menghidap Lupus, perlu mendapat nasihat pakar sebelum mengambil produk ini. Ini kerana Vita-lea mengandungi alfalfa (medicago sativa)
-Elakkan untuk mengambil Vita-lea bersama susu/kalsium/ostemetrix kerana dikhuatiri mengganggu penyerapan zat oleh badan
-Elakkan mengambil Vita Lea ketika perut kosong. Dikhuatiri anda akan pening kerana tindak balas proses penyerapan zat dan nutrien yang pantas
-Minum banyak air kosong untuk memudahkan penyerapan




No comments:

Post a Comment