Wednesday 12 August 2015

Banyak angin dalam badan? Memang hangin satu badan dibuatnya !


Bukan orang tua saja, orang yang tak berapa tua macam saya pun selalu banyak angin dalam badan. Terutamanya lepas makan nagka, kobis, labu, ubi dan produk tenusu. Kalau tak berapa serius, mungkin hanya perut yang berbunyi-bunyi... taklah sampai nak masuk hospital, cuma malu kat orang aje lah. Tapi kalau dah banyak sangat angin dalam badan, boleh sampai sakit sendi, sakit perut dan sakit kepala dibuatnya. Memang hangin satu badan !

Orang yang selalu banyak angin dalam badan ni selalu letih, badan rasa kebas/ lenguh/ sengal, tapak kaki/ tangan selalu sejuk, selalu menguap/ mudah mengantuk, tegang di tengkuk/ pinggang dan selalu sakit kepala.

Untuk mengatasi masalah ini, perlulah dimulakan dengan menjaga pemakanan. Elakkan makanan yang berangin, banyak minum air kosong, makan dan kunyah perlahan-lahan dan cuba elakkan makan gula-gula getah. Kalau ikut petua orang dulu-dulu pula, banyakkan makan bawang putih dan minum air halia bersama bunga cengkih.

Tapi, kalau nak mudah boleh makan Peppermint Ginger Plus shaklee yang dibuat daripada pudina,halia, pokok adas dan cekur manis.

Peppermint Ginger Plus ini sesuai untuk ibu-ibu mengandung yang selalu muntah-muntah, untuk yang selalu mabuk laut/ darat, yang selalu kembung perut, yang ada masalah gastrik, melegakan pedih ulu hati dan untuk yang ada masalah penghadaman. Ia juga sesuai untuk melegakan cirit-birit dan boleh merangsang pengeluaran peluh. Lepas dah makan Peppermint Ginger Plus ni, anda pasti terkentut-kentut dan berpeluh-peluh. Lega rasanya.


Nak kentut-kentut berpeluh-peluh dan rasa nyaman juga?

Hubungi saya.

IRA
SID 1191211
016-5392550

No comments:

Post a Comment