Monday 10 August 2015

Sakit sendi, jangan dipandang ringan


Sakit lutut, sakit pinggang, sakit bahu bukan lagi masalah orang tua semata-mata. Orang muda yang tak sampai umur 40 pun dah ramai yang menderita sakit-sakit sendi ni. Antara punca sakit sendi yang biasa adalah obesiti, kecederaan semasa bersukan/kemalangan, faktor usia dan pemakanan yang tidak seimbang.

Pada yang pernah merasai bagaimana deritanya sakit sendi ni, tentu faham perasaan tertekan bila tak dapat melakukan aktiviti mudah seperti berjalan, mencangkung atau membongkok macam orang lain. Saya sendiri pernah mengalami kecederaan lutut sewaktu bersukan. Nak berjalan susah, nak mencangkung tak boleh, nak bengkokkan kaki untuk bersila pun siksa... Uish, siksa siksa siksa...

Untuk menjaga kesihatan sendi, nak tak nak kena kurangkan berat badan. Kesian lutut kena tampung bebanan berlebihan . Kalau bersukan, pakai knee guard atau pun apa-apa jenis protections supaya dapat mengurangkan impak jika berlaku kemalangan. Selain daripada itu, kena jaga pemakanan juga. Minum susu dan makan makanan tinggi kalsium seperti keju, sayuran hijau dan jangan lupakan minyak ikan atau omega.

Dengan Shaklee, anda boleh mengamalkan Advanced Joint Health Tablet (AJHT). AHJT ini membantu menyembuhkan ketidakselesaan pada sendi, membantu mengekalkan tulang rawan, memelihara tisu penyambung yang sihat, melancarkan pergerakan harian, menghalang pembentukan bahan kimia yang merosakkan tulang rawan, anti radang, memberi kekuatan kepada struktur sendi dan bertindak seperti kusyen untuk melindungi tulang rawan.

AJHT ini sesuai diambil bersama Ostematrix dan Omega Guard. Ostematrix merupakan pil kalsium terbaik yang menjaga kekuatan tulang, mengelakkan kekejangan dan melancarkan proses pembuangan air besar. Manakala Omega Guard pula sebagai anti radang, menurunkan paras kolesterol dan menjaga kesihatan jantung.


Pendek kata dengan pengambilan set sendi ini, anda akan menjaga kesihatan tulang , menurunkan berat badan dan menjaga kesihatan jantung dan badan secara keseluruhan. So, pakcik makcik abang kakak yang ada sakit gout, obese, banyak kolesterol... cepat-cepat ambil set sendi ni sebelum melarat ye...

IRA
SID 1191211
016-5392550

No comments:

Post a Comment