Tuesday 4 August 2015

I got CINCHed :)

Sebelum saya mengenali Shaklee, saya memang anti apa-apa meal replacement product. Bagi saya meals replacement ni hanya menyiksa diri, tak normal (melantak real food baru namanya makan), dan mahal. Heh.

Saya mula komited dengan Cinch Shake Shaklee sejak beberapa bulan lepas terutamanya dalam bulan puasa lepas. Sebelum tu minum kalau rasa nak minum, dan selalunya asyik lupa je nak minum. Sebelum puasa, saya minum Cinch Shake dan ESP Shaklee in between meals selalunya dalam pukul 10 atau 11 pagi supaya waktu makan tengah hari nanti saya tak lah makan banyak sangat. Ia memang berkesan. Bila saya minum , mesti saya tak larat nak habiskan nasi campur saya. Mula-mula saya mintak nasi separuh, lama-lama saya makan lauk saja... nasi separuh pun tak larat habis :) Semasa bulan puasa pula, saya minum 2 scoop Cinch Shake dan 1 scoop ESP sewaktu sahur. Makan sikit tamar dan buah... dan alhamdullilah tahan sampai waktu berbuka. Sekarang, saya dah gantikan sarapan pagi saya dengan Cinch Shake dan ESP... tak payah beli nasi lemak lagi. Kesannya, rasa bertenaga, kenyang dan tak mengantuk macam masa makan heavy breakfast dulu.

Mula-mula pengambilan Cinch Shake ni, memang rasa baju dan skirt dah longgar, kawan-kawan pun ada yang tegur dan susut, tapi bila timbang, berat masih sama. Ini terjadi kerana Cinch Shake Shaklee mengandungi leucine yang bertindak mengekalkan otot dan menyingkirkan lemak. Badan pun rasa kurang menggeleber.Selepas itu, barulah terdapat penurunan berat pula.

1 hidangan Cinch Shake mengandungi 24gm protein, 6gm serat, nilai glisemia yang rendah untuk mengekalkan paras gula dalam darah dan membekalkan tenaga yang cukup kepada badan. Ini kerana ia memberi 35% atau lebih nilai harian (daily value) bagi 21 vitamin dan mineral yang penting. Dan yang paling penting, ia dibuat daripada soya bukan GMO. Soya yang tidak diubah genetiknya macam soya biasa yang dikatakan boleh menyebabkan kanser dan sebagainya.

Pada yang ingin mencuba, tak payah takut tentang rasanya. Ia memang sedap dan boleh diolah ikut selera anda. Terdapat 3 perisa iaitu Latte, Coklat dan Vanila. Boleh dicampur dengan susu, ESP, buah-buahan dll.

Nak cuba?

WhatsApp saya.

IRA
SID 1191211
016-5392550

No comments:

Post a Comment