Wednesday 29 July 2015

B Complex Shaklee untuk yang sudah berkahwin, yang belum berkahwin, yang tak kahwin-kahwin dan yang dah lama tak kahwin :)

B Complex yang lengkap kandungan vitamin B seperti B1, B2, B3, B5, B6, B12 dan beberapa vitamin larut air yang lain seperti acid folic, acid panthothenic dan biotin sangat penting untuk tubuh badan terutamanya kepada ibu-ibu yang sedang mengandung. Ini kerana kandungan yang terdapat dalam B Complex Shaklee amat diperlukan untuk pembentukan dan aktiviti sel genetik dan mencegah anemia. Acid folic yang terdapat dalam B Complex ini mampu mencegah bayi pra matang dan kecacatan seperti spina bifida(kecacatan pada tulang belakang), anencephaly (otak dan sumsum tulang belakang gagal berkembang), dan encephalocele (otak baby tidak ditutup oleh tengkorak dan terkeluar dari kedudukan asalnya). Oleh yang demikian, ibu mengandung amat-amat disarankan untuk mengambil B Complex ini. Bagi yang ingin mendirikan rumah tangga atau yang merancang untuk mendapatkan zuriat, bolehlah mengambil B Complex ini sekurang-kurangnya 3 bulan sebelum berkahwin sebagai persediaan awal.

Selain daripada itu, B Complex ini juga sangat penting kerana berperanan sebagai pemangkin menukarkan makanan kepada tenaga, mencegah stress, untuk kesihatan mata kuku kulit dan rambut, menguatkan antibodi dan membantu meningkatkan konsentrasi.

Ada orang tanya, kenapa bau B Complex busuk dan kencing juga busuk setelah makan B Complex ? Ini kerana kandungan Thiamin yang terdapat dalam B Complex tersebut. Oleh kerana ia larut air maka air kencing juga turut berbau busuk dan berwarna kuning. Jangan risau, minum air banyak-banyak ya?

Sebotol B Complex ni tahan selama 4 bulan... murah pula harganya. WhatsApp saya untuk keterangan lanjut.

IRA
SID 1191211
016-5392550

No comments:

Post a Comment