Thursday 23 July 2015

Saya, durian dan Shaklee

Sebelum ni, saya tak makan durian sangat. Paling maksima yang boleh saya telan adalah 3 ulas saja. Bukan tak suka, tapi badan tak boleh terima. Kalau makan lebih, mulalah tekak sakit, tonsil bengkak, batuk, demam...macam-macam. Kadang-kadang rasa rugi jadi orang Perak tak  dapat makan durian. Apatah lagi kat dusun ada pokok durian. Tak cukup kat dusun sendiri, dusun pakcik makcik pun banyak durian sampai tak habis makan.

Raya tahun ni serentak dengan musim durian. Sampai-sampai kampung haritu, saya disambut dengan selonggok durian kat depan rumah. Menusuk baunya. Hari pertama try 2-3 ulas. Hari kedua tambah sikit ke 5-6 ulas. Masuk hari ketiga, makan seperti tiada esok bagiku.

Eh eh...tak demam pulak. Tak batuk pulak. Tonsil tak bengkak pulak. Eh eh hairannya. Nape ekkk ...?

Mestilah ini Tuhan punya kuasa. Keajaiban boleh berlaku dengan kehendak Nya. Disamping itu, saya juga rasa ketahanan badan saya melawan penyakit dah meningkat dek konsisten dengan Shaklee. Vitamin C , B complex, garlic complex, DTX, dan macam-macam lagi lah...

Banyaknya makan vitamin? Banyaknya belanja nak beli vitamin? Melabur untuk badan sendiri apa salahnya. Kalau ada orang suka beli kasut, gila shopping tudung, gemar melancong... saya pula suka beli vitamin. So what? Heh. Nikmat makan durian mungkin kecil bagi sesetengah orang, tapi bagi saya happynya lain macam :)

Nak tahu happy lain macam tu macam mana ?

WhatsApp saya .

IRA
SID 1191211
016-5392550

No comments:

Post a Comment